ظروف یکبارمصرف درکنارتنوع شکل، سایز و… در کنار قیمت مناسب، باعث شده بسیاری از صاحبان مشاغل، مانند: رستوران‌دارها، آشپزخانه ها، کافه‌دارها، شرکت های بزرگ و… به استفاده از ظرف یکبار مصرف  ترغیب

می شوند

لیوان یکبارمصرف

استفاده از لیوان‌های یکبار مصرف در سال‌های گذشته بسیار رایج شده است و مردم اغلب پیش از رفتن به محل کار یا در وقت ناهار، با استفاده از این لیوان‌ها یک قهوه یا چای داغ می‌نوشند.

طبق آمار، در حال حاضر سالانه از 500 میلیارد لیوان یکبار مصرف در سراسر جهان استفاده می‌شود که این رقم بسیار شگفت‌انگیز است.

ظروف یکبارمصرف

پرمصرف ترین و ارزان ترین نوع ظروف یکبار مصرف همین ظروف های پلاستیکی است.

برای مثال شما لبنیات مثل ماست را به دفعات خریداری و استفاده می کنید. این ظروف نیز خود به دو دسته تقسیم می شوند.

ظرف هایی که برای مصارف سرد فقط مناسب است. ظروفی که برای مواد و مایعات داغ نیز قابل استفاده

ظروف یکبارمصرف گیاهی

ظروف یکبار مصرف گیاهی در انواع مختلفی نظیر کاسه ها، پیش دستی و بشقاب، لیوان و انواع ظروف بسته بندی تولید می گردند.

از آنجایی که مواد اولیه ی این نوع ظروف از مواد گیاهی می باشد در صورت گرم شدن هیچ گونه ضرری برای سلامتی فرد ایجاد نمی نماید.

از این رو این مدل ظروف گیاهی یکبار مصرف بیشتر از ظروف یکبار مصرف معمولی به فروش می رسند.

 

به علاوه این ظروف از مواد سلولزی و خوراکی تشکیل می شوند.

در نتیجه با بدن انسان به طور کامل سازگاری دارند و هیچ گونه ماده ی سمی تولید نمی نمایند به علاوه این ظروف پلاستیکی دارای مقاومت فراوانی در برابر حرارت، سرما و فشار می باشند.

 

 

 

ظرف یکبار مصرف pp : این علامت را اگر در انتهای ظرف یکبار مصرف به خصوص لیوان یکبار مصرف مشاهده کردید. بدانید که مختصر polypropylene، پلی پروپیلن ، است. این علامت نشان می دهد که شما می توانید مایعات و غذاهای گرم را با خیال نسبتا آسوده مصرف کنید .که البته همانطور که گفته شد فقط در مواقع ضروری. لیوان های یکبار مصرف و ظرف ماست را از جمله کاربردهای این نوع می توان دانست.

 

ظروف یکبارمصرفps: اگر با این علامت در کف ظرف یکبار مصرف مواجه شدید بدانید که مخفف polystyrene، پلی استایرن ، است. به هیچ وجه از این دست ظروف یکبار مصرف را برای مایعات داغ و غذاهای داغ استفاده نکنید .چرا که به شدت در اثر گرما سرطان زا هستند. در موارد مصارف خنک هم فقط در موارد ضروری استفاده شود. این مدل در قاشق و چنگال و فوم های تک پرس و دو پرس غذا استفاده می شود.

23 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *